Svátek má: Magdaléna

Regiony

Velikost textu:

Petr Koukal učil středoškoláky, jak se provádí samovyšetření

Petr Koukal učil středoškoláky, jak se provádí samovyšetření

Badmintonista Petr Koukal a zástupci obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius zavítali v pondělí 27. února mezi více než stovku středoškoláků v Karlovarském kraji.

Petr Koukal a studenti SOŠ Chodov
6.březen 2017 - 07:30

Účelem jejich návštěvy bylo seznámit studenty s významem samovyšetření prsu a varlat při prevenci rakoviny. Zdravotnickým školám z regionu předali i speciální makety určené právě pro výuku samovyšetření.    

Petr Koukal se o tom, že má rakovinu varlat, dozvěděl ve 24 letech. Úspěšně absolvoval léčbu, a aby na tohoto onemocnění poukázal, založil projekt STK pro chlapy. Ten společně s projektem Ruce na prsa obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius usiluje o zvýšení informovanosti mladých lidí a zdůraznění významu samovyšetření.

„I když se jedná o intimní záležitost, je důležité o této problematice otevřeně hovořit a co nejvíce na ni upozorňovat. U tohoto onemocnění totiž čas hraje velkou roli. Čím dříve se problém řešit, tím větší je potom šance na úplné uzdravení,“ říká Petr Koukal.


Karlovarští studenti ze Střední školy logistické v Dalovicích a Gymnázia a střední odborné školy Chodov absolvovali včera instruktáž, jak a kdy by se mělo samovyšetření provádět. Na speciálních maketách si také mohli vyzkoušet, jak to vypadá, když se v prsu nebo varlatech nachází rakovinové nádory.

„Je důležité, aby mladí lidé riziko onemocnění nepodceňovali“, upozorňuje Michaela Tůmová ředitelka obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius a dodává: „Právě názor, že nás se to vlastně netýká, je velmi krátkozraký a nebezpečný. Přitom stačí kontrole věnovat několik minut jednou za měsíc“

Návštěvu karlovarských škol zakončili zástupci Dialogu Jessenius ve společnosti NEMOS Group, která pro střední a vyšší odborné zdravotní školy z Karlových Varů a Chebu pořídila speciální fantomy pro výuku a instruktáž samovyšetření a aktivně se také podílela na kampani v Karlovarském kraji. Zástupci škol zde makety prsou a varlat převzali za přítomnosti Aleny Šalátové, vedoucí odboru zdravotnictví krajského úřadu Karlovy Vary.

Po úspěšné kampani, která probíhala v minulosti v rámci obchodních center, se nyní Dialog Jessenius chce zaměřit na edukaci středoškoláků po celé České republice. Na pomoc přizvala i Vojtu Kotka, který se podílel na natočení videa s informacemi o této problematice.

„Snažili jsme se spoty i celou kampaň pojmout vtipně a moderně, tak abychom mladé lidi zaujali,“ dodává Michaela Tůmová.

Karlovarskenovinky.cz informovala Kateřina Martykánová, PR manager.

(jv,karlovarskenovinky.cz foto:km)